söndag 27 juli 2008

Ang saker som fastnar på hjärnan

Klockan är 10.07, jag har varit vaken i 37 minuter. Under dessa 37 minuter har jag ett flertal gånger sjungit på en liten melodi. Inte sådär i huvudet för mig själv, utan högt och ljudligt, trots att ingen annan hör mig. Sådär att man efter varje gång känner sig ganska korkad. Man känner sig inte smartare av att sången jag sjunger är följande:

Buffalo Bill
Satt i en tall
Sket så det small
Indianerna trodde det var bombanfall

Dessutom har jag börjat fundera över ursprunget till den låten. Har kommit fram till att det måste vara amerikanskt, och att låten måste börja såhär på sitt originalspråk:

Buffalo Bill
Sat on a hill
(alternativt shat on a hill, då scenen från Austin Powers-filmen när Austin pratar "proper english" med sin farsa och på slutet säger shat on a turtle i kör, också har fastnat på hjärnan)
Har dock tyvärr, trots intensiva försök, inte lyckats lista ut de två sista raderna.

Idag har jag tänkt att jag ska klippa gräset.

Inga kommentarer:

Om mig